وحید یعقوبی روز دو شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: اقدام پژوهی معلمان در آموزش و پرورش از اهمیت و جایگاه بسیار بالایی برخوردار است زیرا معلم پژوهنده در محدوده کلاس و مدرسه به بررسی مشکلات دانش آموزان در فرآیند تعلیم و تربیت اقدام به تحقیق می کند.
وی اظهار کرد: اقدام پژوهی روشی تحقیقی ، نظام مند و کار آمد در فرآیند تعلیم و تربیت است که می تواند نقش موثری در کاهش مشکلات و افزایش کیفیت آموزشی در مدارس را به دنبال داشته باشد.
وی با اشاره به شرکت 492 نفر از معلمان آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در نوزدهمین برنامه معلم معلم پژوهنده سال 95 خاطر نشان شد: پس از ارزیابی طرح های پژوهی معلمان توسط کارشناسی این ناحیه 45 اثر به معاونت پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز معرفی شدند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج بیان کرد: از بین 45 اثر راه یافته به مرحله استانی 22 اثر حائز رتبه برتر کشوری و استانی شد.
یعقوبی در ادامه به نام و آثار معلمان پژوهنده این ناحیه در نوزدهمین برنامه معلم پژوهنده سال 95 پرداخت و افزود: اکرم قلی بگلی با راه کارهای عملی برای برطرف نمودن ترس دانش آموزان از کلاس ، حکیمه حسین خانلو هم با بررسی راههای ایجاد انگیزه ، نشاط و جذابیت در درس علوم تجربی آثارشان برتر استانی شناخته شد.
وی بیان کرد: فاطمه بابا با راهکارهای عملی در جهت پرورش ئ ارتقاء سواد قرآن در دانش آموزان کلاس اول ، طیبه بکتاش با فراگیری نرم افزار با پرسش کتبی با آزمون رایانه ای برای دانش آموزان ، رشته کامپیوتر ، کدام موثر تر است؟ و مرضیه ایرانی با راهکارهای عملی در تقویت و ایجاد انگیزه در همکاران مدرسه الهام شریعت در امر اقدام پژوهی از دیگر آثار اقدام پژوهی برتر استانی است.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج بیان کرد: سیده زهرا صادقیان با روش های علاقمند سازی دانش آموزان پایه ششم ، زینب صادق پور با اجرای کار گروهی در آموزش زبان انگلیسی و مقایسه آن در متوسطه اول و دوم و سعیده محتسبی نیز با راهکارهای برطرف کردن بی انظباطی و افزایش علاقمندی هنرجویان پایه سوم گردشگری اثارشان برتر استانی شناخته شدند.